poniedziałek, 27 lutego 2017

Fasolka po bretońsku







             Mój dzisiejszy obiadek, fasolka po bretońsku. Już dawno nie robiłam, a dziś zdecydowałam się na zrobienie większej ilości i wpakowaniu do zamrażalnika. W razie potrzeby będzie już gotowa, zapraszam po przepis i życzę smacznego. 

Składniki;

700 gr grochu " Piękny Jaś "

Wrzucić do gara i zalać wodą na noc.
Rano odlać wodę, nalać świeżej wody tyle żeby przykryła fasolę i gotować. 
W trakcie gotowania będzie się robiła piana na powierzchni wody, to pogotować jeszcze około 15 min z tą pianą i znów wodę odlać. Nalać świeżej wody tyle tylko by przykryła groch i dalej gotować do miękkości. 

około 1 kiełbasy cienkiej 
u mnie podlaska + cygańska
2 marchewki średnie
2 cebule średnie
1 pietruszka średnia
1 duży przecier pomidorowy 
ja daję Pudliszki 
4-5 ziarenek ziela angielskiego
2 liście laurowe połamane
2-3 łyżki do podbicia 
ostra papryka w proszku
słodka papryka w proszku
sól 
pieprz 
przyprawa maggi

Jarzyny obrać pokroić i wrzucić do prawie miękkiego grochu. Dodać ziele angielski, liście laurowe i pokrojoną kiełbasę w kostkę lub paski, kto jak woli. Gotować wszystko do miękkości, do końcowego gotowania dodać przecier pomidorowy i mąkę rozmieszaną z nie wielką ilością zimnej wody. Pogotować jeszcze chwilkę doprawić do smaku przyprawami i gotowe. Zajadamy, życzę smacznego.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz