niedziela, 20 listopada 2016

Uszka wigilijne z grzybami i barszczykiem kiszonym





                            Uszka wigilijne z grzybami 
             i barszczykiem kiszonym 


Na farsz;

30 dkg. suszonych grzybów
1 mała cebula
1 łyżka masła
sól
pieprz

Grzyby namoczyć, najlepiej zostawić na noc. Rano grzybki delikatnie wybrać z wody, żeby wszystkie zanieczyszczenia zostały na spodzie. Wlać świeżej wody i grzybki zagotować około 10-15 min. po tym czasie, grzybki wyciągnąć łyżką cedzakową i wystudzić.Następnie odcisnąć z nadmiaru wody i zmielić w maszynce do mielenia mięsa.
Cebulkę drobno posiekać i podsmażyć na masełku, dodać do zmielonych grzybków, doprawić solą, pieprzem i wymieszać. 


Składniki na ciasto;

0,5 kg mąki
pół łyżeczki soli
3 łyżki oliwy z oliwek może być olej
gorąca woda

Mąkę wysypać na stolnice, dodać sól, oliwę i tyle wody ile zbierze ciasto. Ciasto ma być miękkie, elastyczne i cieplutkie. Gotowe ciasto dzielimy na trzy porcje i cieniutko rozwałkowujemy wykrawamy uszka ( ja uszka wycinam kieliszkiem ) można też literatką wycinać. 

    


Na wycięte kółeczko nakładamy farsz.









Dokładnie zlepiamy brzegi ze sobą jak na pierogi.










Następnie zlepiamy brzegi pierożka, owijając go na palcu wskazującym i dociskając kciukiem.








Gotowe uszka można od razu, wrzucić na wrzącą wodę, osolona 1 łyżką soli i 1 łyżką oleju.

Ja jednak zrobiłam inaczej, gdyż do wigilii jeszcze trochu czasu mamy. Więc ja wrzuciłam uszka do wrzątku na 2 min. później wybrałam łyżką cedzakową na sitko, by obciekły. Następnie układałam na czystą ściereczkę, i zostawiłam na całą noc. Rano poporciowałam do woreczków i do zamrażalki, a we wigilię tylko wrzucę na wrzątek na 3 min. i gotowe. 

Polecam ten sposób przygotowania sobie wcześniej uszek, ja tak robię już od paru lat i są pyszne. A za to mam więcej czasu w tak piękny dzień jak wigilia.


Jak ktoś jeszcze nie ma przepisu na pyszny barszczyk czerwony kiszony, to zapraszam na mojego bloga.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz