czwartek, 29 grudnia 2016

Puszysty sernik





                                    Puszysty sernik


Ciasto;

3 szkl. mąki 
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1 margaryna
6 żółtek 
2 łyżki cukru
szczypta soli

Wszystko wrzucić do miski i wyrobić, na gładkie ciasto. Ciasto podzielić na 
2 części- jedna mniejsza. Mniejszą części włożyć do zamrażalnika, a większą wyłożyć na blaszkę do pieczenia, wysmarowaną tłuszczem. Ja podzieliłam sobie ciasto na dwie równe połowy, jedną część wyłożyłam na blaszkę, a resztę ciasta schowałam i wykorzystam sobie za parę dni.




Tak przygotowane ciasto, włożyć do nagrzanego piekarnika do 180 stop. na 15 min. i lekko podpiec.




Masa serowa;

1 kg sera białego 3 x mielony, może 
być z wiaderka
400 ml. śmietany kremówki 30%
6 białek
2 budynie śmietankowe
1 szkl. cukru, jeśli ktoś chce, może dać więcej cukru
2 łyżki soku z cytryny
szczypta soli 

Białka ubić + sól, ubić na sztywną pianę.




W drugiej misce ubić śmietanę 




Do dużej miski, lub garnka włożyć ser, dodać cukier, budynie, sok z cytryny i wszystko dokładnie wymieszać. Następnie dodać bitą śmietanę i znów delikatnie wymieszać, na koniec dajemy, pianę z białek i bardzo delikatnie mieszamy na puszystą masę. 
Można dodać, rodzynki lub skórki z cytrusów kondensowane, ja nie dawałam.




Tak przygotowaną masę serową, wylać na podpieczony kruchy blat. Równomiernie rozłożyć i albo zostawić tak i wstawić do piekarnika, a potem polać polewą czekoladową. Albo zetrzeć na tarce o grubych oczkach, drugą część ciasta na wierzch i wstawić do nagrzanego piekarnika 170 stop. na 1 godz i 15 min. W razie gdyby się przypalał sernik od góry, to przykryć papierem do pieczenia. Po upieczeniu, wyłączyć piekarnik, lekko uchylić i pozostawić do wystudzenia.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz