wtorek, 7 marca 2017

Gołąbki z sosem pomidorowym






       Gołąbki z sosem pomidorowym 


Składniki;

1 duża główka kapusty

Wyciąć głąb ze środka kapusty, włożyć kapustę do dużego gara, zalać wodą i dodać 1 łyżeczkę soli. Wody powinno być tyle, by cała główka była zanurzona, u mnie to nie wyszło więc obracałam kapustę co parę minut. 
W trakcie gotowania za pomocą dwóch widelców, oddzielałam wierzchnie liście z kapusty, które były już sparzone odstawiam do wystudzenia, po czym ostrym nożem ścinam gruby nerw znajdujący się na środku każdego liścia. 




Składniki na farsz;

4 torebki ugotowanego ryżu
1 kg mięsa mielonego
2 średniej wielkości cebule
sól 
pierz
przy okazji posprzątałam lodówkę i dorzuciłam jeszcze około 30 g. kiełbasy śląskiej, 10-15 g szynki i kawałek mortadeli. 

Go miski wrzuciłam ugotowany ryż, mięso mielone surowe, cebulę pokroiłam w drobną kostkę i podsmażyłam na 2 łyżkach oleju, następnie wrzuciłam do ryżu z mięsem. Z resztki kiełbasiane również pokroiłam w drobną kostkę i podsmażyłam na koniec dodałam ją do farszu. Wszystko dokładnie wymieszałam i doprawiłam do smaku solą i pieprzem.
Na każdy liść nakładałam słuszną porcję nadzienia i zawijając brzegi liścia do środka formuję gołąbki. 





Na dno garnka wyłożyć kilka liści, następnie zrobione gołąbki układamy ciasno jeden koło drugiego, kiedy już wszystkie gołąbki są zrobione, to na wierzch też układamy kilka liści z kapusty. Zalewamy wodą, przykrywamy pokrywką i ustawiamy na średniej wielkości palnik, dusimy około 1 godziny by były mięciutkie.



Sos pomidorowy;

2 łyżki masła
3 łyżki maki 
większe pół szklanki rosołu lub wody
2 duże łyżki przecieru pomidorowego
1 łyżka śmietany 
sól
cukier
pieprz

Masło roztopić, dodawać stopniowo mąkę i energicznie mieszać. Po połączeniu masła z mąką wlać rosół wymieszać, dodać przecier pomidorowy i jeszcze chwilkę pogotować około 1 min. Wyłączyć zdjąć z ognia, dodać śmietanę doprawić do smaku solą, cukrem, pieprzem i gotowe. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz